É oficial: O ‘mapa português’ está de volta! A Valve anunciou uma mega-atualização com o regresso do Dust2 à rotação competitiva e a estreia da mão esquerda no Counter-Strike 2.

O Overpass foi o mapa que caiu para o aguardado regresso do Dust2 à map pool competitiva. Ao final da noite desta quinta-feira a Valve oficializou o regresso do mapa que muitos consideram de conforto para os jogadores nacionais.

Afastado desde novembro de 2022, o mapa acabou por sair com a entrada do Anubis e regressa assim para ser um dos destaques do próximo Major, na China.

Em sentido oposto, o Overpass abandona a rotação competitiva. O mapa estreia-se fora da lista de opções competitivas, sendo um velho conhecido desde dezembro de 2013.

Mão esquerda de volta

Entre os destaques da atualização agora anunciada está ainda a estreia no Counter-Strike 2 da arma na mão esquerda.

Este vinha a ser um dos grandes pedidos dos jogadores ao longo dos últimos tempos. Desde a chegada do CS2 que os atletas esperavam por este ‘regresso’, que agora se confirma.

Economia sofre alterações

Também as compensações monetárias com algumas armas foi alterada por parte da Valve. Além do aumento de velocidade com a utilização do Zeus, uma morte com esta arma passará a render 100$ em vez dos 0$ utilizados até agora.

A CZ75-Auto passará de 100$ para 300$, enquanto a XM1014 cai de 900$ para 600$. Todos estes valores são ajustados aos modos competitivos do jogo, sendo que no modo casual as recompensas acima referidas têm valores diferentes.

Mapas com mudanças e novidades no menu de compra

O menu de compra passará a ter um espaço para armas dropadas, que mostra e permite aos jogadores agarrarem em armas dropadas pelos companheiros de equipa.

Inferno, Overpass, Nuke, Vertigo, Mirage e Office receberam também várias atualizações. O primeiro foi mesmo aquela que conheceu mais correções.

Entre as várias alterações ao Inferno, destaque para a retirada da ligação entre prédios na região do meio.

Imagem: X

Esta é a lista completa da atualização:

[ VIEWMODEL ]

  • Adjusted viewmodel bob movement
  • Added “Preferred Viewmodel Left/Right Handedness” setting
  • Added “Switch Viewmodel Left/Right Hand” key binding (default: US keyboard letter H) to switch hands temporarily during gameplay
  • Viewmodel position setting and left/right hand state are now networked and visible to first-person spectators.
  • Deprecated “Couch” viewmodel position setting

[ HUD ]

  • Added “Radar Map Alternate Zoom” setting and “Toggle Radar Zoom” key binding to toggle between zoom levels during gameplay
  • Added a radar icon for the local player when free cam spectating
  • Added a grenade line-up reticle that appears shortly after pulling the pin. The timing can be configured for each grenade type independently
  • Changed weapon Swap text (when pointing at a dropped weapon) to always show the gameplay name of the weapon instead of any customized name it might have.
  • Added a kill feed icon for “in-air” kills
  • Added the scoreboard to the ESC menu
  • Added an icon to indicate bots on the scoreboard

[ BUY MENU ]

  • Added a “Dropped Weapons” panel, which shows (and allows the direct pickup of) weapons that have been dropped by teammates that are standing in the buy zone
  • Added the minimum amount of money that a player is guaranteed to have in the next round to the buy menu title bar. (thanks, Kadomos)

[ GAMEPLAY ]

  • Increased Zeus movement speed and adjusted the attack cone
  • Increased Zeus kill reward from $0 to $100 ($50 in Casual)
  • Increased CZ75-Auto kill reward from $100 to $300 ($150 in Casual)
  • Reduced XM1014 kill reward from $900 to $600 ($300 in Casual)

[ INVENTORY ]

  • Lighting adjustments in Inspect background maps
  • Added Wear Category to the info tooltip in the Inspect screen
  • Added gameplay name in panels that used to only show customized name. E.g., Inspect screen, inventory tile

[ MAPS ]

  • Replaced Overpass with Dust 2 in the Active Duty Group, current competition map pool, and Premier matchmaking
  • Baggage
    • Opened roll-up doors at spawns
    • Updated models for some conveyors
    • Solidified stairs
    • Various bug fixes
  • Inferno:
    • Removed overhanging building at top mid
    • Removed overhangs at bottom of banana
    • Various map tweaks to improve player collision and readability
  • Overpass, Nuke, Vertigo, Mirage and Office
    • Bug and exploit fixes
    • Collision and line of sight adjustments
    • Minor performance improvements

[ WEAPON FINISHES ]

  • AK-47 | Inheritance: Texture and mask adjustments
  • USP-S | Jawbreaker: Corrected ambient occlusion texture

[ MISC ]

  • Decoupled demo playback camera movement from playback speed. This allows moving the camera even if playback is paused
  • Added ability to launch practice matches and workshop maps with party members
  • Added Overwatch system to enable match demo review by trusted partners
  • Copenhagen 2024 Major sticker capsules are on sale now -75% off
  • Added ability to adjust brightness in windowed modes

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