A Valve introduziu uma nova atualização no CSGO onde a principal mudança foi a introdução de um novo mapa na Active Map Pool, Ancient, em detrimento do Train.
Foi hoje introduzido um novo update ao CS:GO que marca o fim da Operation Broken Fang e a introdução de uma nova caixa de skins. No entanto, a mudança inesperada na Map Pool é a grande novidade do último patch, sendo que a saída de Train não era, de todo, esperada pela comunidade.
A mudança que era esperada, e antecipada, era a saída de Mirage para que este fosse renovado. A Valve, no entanto, terá outros planos, introduzindo a primeira mudança na Map Pool ativa desde março de 2019, altura em que o Cache foi removido para dar entrada ao Vertigo.
Thanks to everyone who took part in Operation Broken Fang. As of now the Operation has concluded. Players have until May 15th to spend Operation Stars.
We have a few updates today, beginning with the Active Duty Map Pool—Train has been removed and Ancient has been added.
— CS:GO (@CSGO) May 3, 2021
Ancient já constava no jogo, apesar de não fazer parte da rotação de mapas competitivos. Para o preparar para a introdução, algumas modificações foram feitas e introduzidas com este último patch, sendo agora possível experimentar o novo mapa em Matchmaking.
Foi ainda confirmado pela produtora que os torneios RMR que estão a pouco tempo de começar irão ser jogados com a Map Pool antiga, de forma a não prejudicar o trabalho recente das equipas, sendo que a mudança terá efeito após o terminar destes.
Yes. These RMRs will use the old Map Pool. https://t.co/cU2MNOR8GN
— CS:GO (@CSGO) May 3, 2021
Aém da mudança na Map Pool, foi ainda introduzido um novo serviço de subscrição – CS:GO 360 Stats – para os jogadores que queiram continuar a controlar as estatísticas dos seus jogos competitivos em Matchmaking e Wingman, tal como era possível ser feito pelos jogadores com passe da operação Broken Fang. O Premier Matchmaking, onde se pode fazer picks e bans, está agora também disponível para todos os jogadores.
A lista completa de alterações pode ser consultada em baixo:
[ OPERATION BROKEN FANG ]
– Operation Broken Fang has come to an end. Players who have unredeemed operation stars will have until May 15th to claim their operation rewards.
– Introducing CS:GO 360 Stats – A subscription service for players that want to continue collecting official Competitive and Wingman stats.
– Premier Competitive remains available for all players featuring pick/ban process across the entire Active Duty Group map pool.
– Retakes remains available and has been moved into Wargames.
[ SNAKEBITE CASE ]
– Introducing the Snakebite Case, featuring 17 community-designed weapon finishes, and the Broken Fang Case set of gloves as rare special items.
[ MISC ]
– Chicken models have received a visual upgrade.
– Fixed community maps whose textures would appear black as a result of previous security fixes.
– The \ key can again be bound to commands. If you were using this key before, you will need to bind it again.
– Additional security and stability improvements.
– Added an option for large community maps to fade the Boost Player Contrast feature beyond the far-Z fog plane by setting fadeplayervisibilityfarz to ‘true’ in info_map_parameters.
[ MAPS ]
– Ancient has been added into the current competition map pool Active Duty Group and Train has been removed from Active Duty Group.
– Grind and Mocha have been added to official matchmaking in Scrimmage, Casual, and Deathmatch game modes, replacing Apollo, Engage, and Anubis.
– Calavera and Pitstop have been added to official matchmaking in Wingman game mode, replacing Elysion and Guard.
– Ancient:
— New route from CT spawn to A site
— Widened T entrance to left side of mid
— Opened up skylight in T tunnel to A site
— Extended plantable bomb zone in B site
— Opened up ledge in A site
— Various minor bugfixes
– Nuke:
— Fixed a clipping issue on window in T lobby
— Centered a lamp that was bugging me
– Frostbite:
— Overhauled interior lighting
— Fixed delivery drones being stuck in the bottom right corner of the map
— Added drone clips to improve delivery drone navigation
— Fixed rare cases of loot spawning in inaccessible areas/inside terrain
— Made a window frame in Alpha non solid (thanks Musti)
— Clipped wood railings in the frozen lake area
— Improved the look of the ice texture when Shader Detail is set to Medium or lower
— Fixed a missing face on a wooden beam in Town
— Added a sound effect in server room
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