Durante a madrugada a valve lançou um novo update mas apenas experimental.
As grande diferenças são nos mapas Overpass e Nuke, mas houve também uma pequena alteração nas hitboxs do jogo.
As alterações no Overpass foram apenas sobre os sons ambiente, várias eram as queixas sobre o som do comboio a passar durante as rondas, que com este update deixa de ter um som tão acentuado.
Relativamente ao Nuke sim, temos algumas alterações que podem mudar um bocado o mapa e torna-lo mais ‘apelativo’ em termos de escolha para os jogos competitivos, que é o claro objectivo, visto que tem sido várias vezes alterado mas infelizmente ainda sem grande sucesso.
- Região do toxic no bombsite B foi removido
- Alteração das condutas de acesso ao bombsite B
Em termos de hitbox, a alteração que foi efectuada tem haver com as balas que acertavam no pescoço, todas elas agora contam como headshot, tal como conseguem também ver no vídeo.
Todas as alterações no update:
[GAMEPLAY]
- General adjustments to ambient sounds:
- Increased resolution and character of reverb effects to better reflect surrounding map geometry
- Small mix adjustments
- Improved vent destruction sounds and increased audible distance.
- Added a new hitbox type for necks and applied it to the existing neck hitbox on character models. Bullets that penetrate the neck into the head will now count as headshots. This should make it more intuitive to tell when an attack from behind will result in a headshot.
- Fixed ‘use’ key to more reliably pick up weapons on the ground and to not drop the active weapon if a replacement weapon cannot be picked up.
[MAPS]
Nuke:
- Optimizations for low settings
- Blocked visibility between silos inside A site
- Ported over ShortNuke gameplay changes:
- Removed Toxic
- Vent no longer connects directly to B site, but has another exit close to double doors
- Pushed new corner boxes on B site further back to prevent headshot angle towards ramp
- Added solid background to yellow crane inside B site
- Smoothed out some player movement
Overpass:
- Lowered volume of ambient sounds in Overpass
- Added grenade and player collision to fence cage near construction
- Removed spooky shadow fading in when approaching T main entrance to B site
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