O Counter-Strike 2 não pára de receber novas atualizações e a Valve voltou a apostar em várias correções tanto a nível de gameplay como em mapas.

Entre os destaques para a atualização desta quinta-feira estão problemas como as sombras, troca de armas a promover cancelamentos de granadas e o player de demos.

Os mapas Mirage, Anubis, Nuke, Vertigo, Dust2 e Inferno foram também alvo de novas atualizações devido a pequenos bugs encontrados pelos utilizadores e pela produtora.

O Nuke foi aquele em que a Valve mais apostou em correções, com Inferno a receber também dois apontamentos.

Estas são as novidades desta quinta-feira:

[ GAMEPLAY ]

  • Fixed an issue where the player’s shadow would sometimes show the incorrect animation state
  • Weapon switching after releasing the fire button(s) will no longer cancel grenade throws (but round restart will)
  • Various animation system optimizations
  • Various minor bug fixes to demo playback

[ UI ]

  • Fixed a bug where starting pistols weren’t showing in the Pistols tab of the Equipment view
  • Fixed an issue where silencers would not be shown on weapons when held by characters in the UI

[ MAPS ]

Mirage:
  • Fixed a gap under the door at Middle
Anubis:
  • Added a grenade clip to the wall at Bridge
Vertigo:
  • Changed the collision properties on railings to emit the correct footstep sounds
Nuke:
  • Fix for the sun material not blooming and adjusted the size of the material
  • Cleaned up redundant skins on metal_door models to prevent workshop mappers hitting fatal errors for missing assets
  • Fixed a visibility bug at Garage when looking towards Hell
  • Changed the collision properties on railings to emit the correct footstep sounds
Inferno:
  • Changed the collision properties on railings to emit the correct footstep sounds
  • Fixed an issue where some chimney models would disappear in the skybox
Dust2:
  • Changed the collision properties on railings to emit the correct footstep sounds

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